måndag 22 mars 2010

Polisjakt

Södra Kalifornien har ett Tv-nöje som inte existerar i norra delen. Det handlar om biljakter när polisen är inblandad.

Sådan händelser direktsänds i nyhetskanalerna. Ja det handlar om Breaking news och även reklamen uteblir när dessa pågår.
Den nyfikne kan gratis abonnera på sms för att få information när TV kamerorna har fångat bilarna med kamera. Ett sant folknöje alltså. Åtminstone så länge ingen blir skadad.

Alla stora nyhetskanaler har helikoptrar upp för bevakning 24 timmar om dygnet, och vad kan vara roligare än att följa en biljakt från en helikopter. Att polisen tillåter detta tror jag beror på att dom vill förmedla ett budskap.
Försök inte köra ifrån oss, du kan se att vi alltid får tag i dig även om du försöker

Här är ett kul exempel, en kvinna som haft ett familjegräl tar bilen och sticker. Polisen lyckades stoppa bilen inte så långt från vår bostad.




Nådens år 1995 hade polisen i San Diego större problem.

2 kommentarer:

Björn Nilsson sa...

För några år sedan körde en av de slabbigare TV-kanalerna i Sverige något som jag har för mig hette "The World's Wildest Police Videos". Det var något snille som kom på att man har videokameror i polisbilar numera, och kan göra en slant på att göra TV-filmer som inifrån bilen visar hur man jagar rattfyllon och biltjuvar, och helst kör sönder så mycket som möjligt.

Killen med stridsvagnen visar att jänkarnas förtjusning i handeldvapen inte räcker - helst bör man ha ett pansarskott i ryggsäcken eller bakluckan när man är ute och rör på sig, ifall det kommer en buskörande stridsvagn. Har folk inte tänkt på det? Undrar om kanonen var laddad i stridsvagnen förresten?

Eldorado sa...

Jag är ofta besviken när jag är i Sverige och slår på burken. Det är oftast samma skit som visas här eller någon slags svensk såpopera.

Stridsvagnen tycker jag ser ganska gammalmodig ut, men det är ju ett livsfarligt vapen på en mentalt sjuk person. Laddad eller inte.
Polisen visade stort mod tycker jag.

En mental inställning här är ofta att inte lita på någon. nte ens på poli eller brandkå. Själv är bästa dräng.
Jag tror det hänger kvar sedan den gamla vilda västern tiden.

Själ intresserar mig inte vapen, polise här bedömmer jag som både kompetent och snabb.