tisdag 7 september 2010

Att välja....

Som synes av videoklippet nedan är det ibland svårt att välja, men ni har jag i alla fall gjort mitt val och röstat.



Valet blev snarast så taktiskt som möjligt mot ett parti snarare än för något parti.
Egentligen är det lite märkligt att jag som inte bor i Sverige får rösta eftersom jag troligen inte kommer påverkas av resultatet på något vis.

Men eftersom jag som svensk absolut inte vill förknippas med rasim i någon form så har jag gjort mitt bästa för att sådana krafter inte skall in i riksdagen

2 kommentarer:

Björn Nilsson sa...

Jag undrar om det går att rösta taktiskt. Alla sådana försök kan omedelbart oskadliggöras av partitopparna genom en blixtsnabb kursändring i politiken. Folk tror att de röstar på ... tänk på vad folk trodde att de röstade på i senaste presidentvalet i USA exempelvis, och mycket bättre är det inte i Sverige. Kommer SD in i Riksdagen kan det användas som ursäkt för vad som helst, inklusive stöd för de nästan SD-artade figurerna i Folkpartiet.

Eldorado sa...

Man kan fösöka att rösta så taktiskt som det går. En hyfsat demokrati fungerar så att drygt 50% bestämmer över de knappt 50% så perfekt är det inte, men alternativen är sämre.
När det gäller USA kunde jag inte rösta, men Obama har uppfyllt mina förhoppningar mer än väl och han har gjort vad han lovat