onsdag 1 april 2009

Varg i Mammoth Lakes?

Inte är jag speciellt duktig på att skilja på olika djursorter, men utanför vårt fönster dök det upp en stor hund eller är det möjligen en varg? Den enda levande varg jag sett fanns på Skansen och visst finns det likheter?
I allafall är det inte en coyote

Sandy lyckades få några halvbra bilder på djuret, är det någon som läsare som har kunskap? Klicka på bilderna så blir dom större



En bild till



Och en sista när den är på väg bort



Området där vi bodde är ligger på 2300 meters höjd och är relativt väl befolkat. Kan verkligen en varg söka sig så nära till människor? Är det kanske någon polarhund?
Björnar är vanligt i området, men varg`?

Det vore kul om någon läsare vet

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är en varg, förmodligen en unghanne.
Det närmaste jag har stått en varg är cirka 1 ½ - 2 m ovanför på en balkong.
Först förstod jag inte att det var en varg, i ett av stockholms ytterområden eftersom mitt "förnuft" ville inte acceptera att det var en varg jag såg. Efter en stund insåg jag att läget var att jag stod och stirrade på en varg och inte var i ödemarken.
Jag sa lågt åt min fru om att komma ut på balkongen och första frågan hon ställde var, vad är det där för hund!
Då talade jag om att det var en varg.
Så nu har din dotter en upplevelse hon inte delar med så många och med ännu färre som har tagit egna bilder av en vild varg.

Chw

Eldorado sa...

Chw, din åsikt tillsammans med denna bild http://krazykk.wordpress.com/2008/02/10/webkinz-wolf/ gör mig ganska säker på att det just var en Grå varg.
Den var närmasre oss men tyvärr tog det en stund innan kameran kom fram.