söndag 19 april 2009

Hus i Sverige?

En av våra grannar skickade oss en länk till New York Times
Tydligen håller dom lite koll på husmarknaden utanför USA och denna gång visades ett hus i Sverige

Nu är jag inte uppdaterad på Sveriges husmarknad, men över 3 mille för ett hus på vischan låter mycket i mina öron.

Bildshowen tycker jag ger en bild av ett amerikaniserat hus i Sverige, eller har smaken utvecklats åt det smaklösa hållet? En bar som bild 5 visar tror jag mig aldrig ha sett i ett äktsvenskt hus
Verandan på bild 13 är väl en kopia från något hus i sydstaterna?
Bild 14 skall man bara inte tala om.

Nog finns det väl trevligare hus i Sverige till en billigare penning?

1 kommentar:

mira sa...

http://www.hemnet.se om du vill surfa runt och kolla svenska hus. Finns alla prisklasser beroende på skick och läge. På vissa orter kostar husen mycket... på andra orter väldigt lite (om man nu vill bo i norrland). ;-)