tisdag 2 oktober 2007

Varför denna titel?

Namnet är bland annat titeln på en gammal Hep Stars låt från 1967 som fastnat i minnet.

Att gå mot okänt land är något som fascinerade mig redan som liten grabb, och med åren har jag utvecklat denna nyfikenhet. En del av det jag kommer skriva här handlar just om att lämna det kända och ge sig ut på djupt vatten.


Har du intresse av att hänga med, så kommer du snart förstå vad jag menar.



Låten ja, den återfann jag nyss på youtube http://www.youtube.com/watch?v=79M4u4stN0g

2 kommentarer:

Björn Nilsson sa...

Någonstans skall man ju börja läsa, exempelvis här. Den gamla Hep Stars-låten hade jag glömt, och ärligt talat: lät den inte jäkligt mycket Hootenanny Singers om den? "Benny A meets Björn U" så att säga.

Eldorado sa...

Välkommen Björn
Jo visst är det en svensktoppslåt med trallvänlig melodi och lite töntig text.
Det jag associerar med den är min livstil att alltid var på väg. Antingen mot något nytt hemland eller enklare en ny synvinkel på livet